Guten nacht!

Yoo! En hel vecka har gått utan uppdatering! :O Skärpning ;) 

Till ursäkt har jag faktiskt en bra anledning hehe. Förra helgen fick jag något av ett wake up-call som skrek att jag behövde påbörja läsningen av en text som kommer på en tenta som äger rum om en vecka x) Don't we all hate when that happens? Jag har iaf läst klart texten nu så nu kan jag åter fokusera på min Bordwell-bok som vi har en annan tenta på inom kort. Denna tenta är tack och lov en hemtenta så det är inte samma kritiska läge om jag inte har hunnit läsa klart och pluggat in alla kapitel.

Denna vecka ska vi till slut leka med filmkameran. Än så länge har halva klassen (inkl mig) bara använt oss av redigeringsprogrammen och mikrofoner. När det kommer till filmande har jag bara använt mig av mobiler och pocketkameror, ja och en systemkamera med inbyggd filmkamera. En riktig filmkamera har jag nog aldrig använt mig av förutom under grundskolan. Den kommande veckan känns alltså lite avskräckande. Till och med tentorna känns mer inbjudande x)

Jag har förresten denna vecka satsat lite på träningsmaskinerna vi har här hemma. Lite mer koncentrerad träning kan vara bra och inte bara jogging och cykling :) Nu får vårt "hemmagym" äntligen bli använt ordentligt x) Tillsammans med lp-skivor av The Clash, Nirvana, Judas Priest etc blir det rätt bra stämning :) Hunden intar tydligen gärna rollen som träningscoach x) Han sitter där och "flinar" så att det är svårt att hålla masken.

En sådan här pryl har vi bl.a nere i källaren. Den fungerar utmärkt :)

Bildkälla

Nej, nu ska jag nog inta sängen. Upp igen inom kort för att få en genomgång i kamerateknik. Auf Wiedersehen und guten nacht! :D




Mottagna kommentarer

Tänker du på något som du inte kan släppa? Livet är för kort för att sitta och grubbla. Skriv något :)

Skriv ditt namn här:
Klicka här för att bli ihågkommen

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0