Death on two legs

Puh, alla tre kameraövningar är ett minne blott! Eller ja, den tredje ska redovisas imorgon. Nästa vecka består av två tentor, en som vi gör i skolan och en som vi gör under en vecka hemifrån. Det ska bli skönt att få planera sina egna dagar igen! Nu har vi haft grupparbeten hela denna kursen och det är något uttjatat nu. Körlektioner t.ex har nästan varit helt omöjligt att planera in. Fast jag har förvisso fått köra på "kvällstiderna".

Vår film på dryga 2 min (tror jag) tog oss 9 timmar att göra x) Väldigt vanligt förvisso men för oss borde det inte tagit så lång tid x) Det skulle ju bara vara något snabbt ihopkrafsat som visar att vi har koll på tele- och vidvinklar inom film. Eftersom jag inte är 100% nöjd med filmen heller så är det också skumt att vi satt så länge. Jag vet inte om det berodde på skolans extremt sega Mac-datorer som vill rendera (typ ladda) varje klipp i alltifrån 1 min och upp till 30 eller om det var för de mängder klipp vi skaffade och var tvungna att välja bland ;) Men det var trevligt att sitta i vårt lilla redigeringsrum hela dagen :) Gratis kaffe dessutom (1 kr)! Själva inspelningen gjorde vi mellan 10 och 12 och redigerandet 12.00-18.30. 

Ah, det kanske vore intressant att veta -vad- filmen handlar om :P Vi fick i uppgift att filma trafikkaos i närheten av rödljus. Min grupp valde att filma korsningen på Dalaplan (Malmö). I redigeringsstadiet kunde vi klippa så att det ser ut som att trafiken rör sig i 100km/h och kör okontrollerat. I några klipp ser man fotgängarna som korsar vägarna som om de har eld i baken. Vi skulle egentligen ha med extremt tickande från rödljusen eftersom vi hade spelat in ljud just för det men ljudläggningen fick läggas åt sidan något för att resten hade tagit så lång tid :P Filmen avslutas iaf med att den ena gruppkamraten ger ifrån sig ett panikslaget skrik då hon är på väg att bli påkörd av en buss :P

Trafikkaos var temat idag! (Ej min bild som ni ser om ni klickar på länken)
Bildkälla

En sak är säker, ikväll blir det ingen träning för mig :( Dåligt samvete för jag orkade inte igår heller. Får försöka ta igen dessa två dagar snart! Ikväll lär jag somna som en stock!
Bildkälla

Lite sjuk "trötthets-humor" ;)
Bildkälla



Mottagna kommentarer

Tänker du på något som du inte kan släppa? Livet är för kort för att sitta och grubbla. Skriv något :)

Skriv ditt namn här:
Klicka här för att bli ihågkommen

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0