Vinterns sista dag?

Valborg imorgon! Historiskt sagt vinterns sista dag! :D Låt hoppas på varmare väder nu och en vecka utan regn och iskalla vindar! Man är ju lagom trött på att varje morgon fundera på om det är värt att skippa mössa och vantar. Ett tag kunde jag gå i min skinnjacka men det går ju inte nu :o På tok för kallt! Imorgon hoppas jag och vännerna iaf på grillväder!

Det här med LCHF går framåt tror jag. Jag vet förvisso inte om det är något vi kommer hålla på under en längre tid, kanske bara några månader, för det verkar för tillfället som en dyr metod x) Det känns som vi är i affären varje dag! Det är antagligen bara för att vi är newbies och inte kan uppskatta hur mycket t.ex turkisk yoghurt det behövs till våra smoothies eller hur många ägg vi äter i veckan... Det är småutgifter och väldigt rörigt men troligen är det sådant vi får bättre koll på med tiden. Dessutom behöver man ju testa de olika rätterna innan man vet att de är ok. Tyvärr är rätterna ofta väldigt små så om man vill ha mat till lunch dagen efter får man räkna med att man kanske behöver fördubbla receptet. Det är btw meningen att rätterna ska vara små för man ska ju bli mätt på väldigt lite om man gör rätt.

Gårdagens middag tog jag för en gångs skull bild på ;) Eftersom jag åt själv denna lördag gjorde jag ingen ordentlig måltid utan tog lite vad jag hittade i kylen. Det fick bli lite bacon, ägg, stekta champinjoner med smält brieost i, stekt zucchini samt tzatzikisås. Detta ska nog egentligen räknas som lunch men för lilla mig räcker det gott till middag :) Hunden fick dessutom lite av baconet.

Jag tog bilden ovan innan jag hade lagt på äggen och tzatzikin så om ni blir förvirrade, don't be :)

Jag testade på att göra egen LCHF-müsli igår. Nja, jag kan väl säga att jag egentligen bara är ett fan av Start-müslin och den är ju dränkt med socker x) Jag behöver rikligt med bär för att äta filen. Fast müslin luktar lite som halvbrända popcorn så det kan vara det, hehe ;)

Jag är riktigt nöjd med min förhoppningsvis nya träningsrutin! Denna vecka har jag tränat 30-50 minuter varje dag förutom i onsdags. Yeay!! :D Väldigt uppfriskande! Bäst att hålla måttet denna vecka också ^^)

Syrran tog btw en bild på mig och kissemissen när vi sov i natt (med kameran i mobilen) x) Morris gillar att dela kudde ^^




Mottagna kommentarer

Tänker du på något som du inte kan släppa? Livet är för kort för att sitta och grubbla. Skriv något :)

Skriv ditt namn här:
Klicka här för att bli ihågkommen

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0