Snart fredag!!

Äntligen var det den 25:e! Pengar på kontot >.<

Det var lika bra att fylla på månadskortet direkt igår morse så att det var gjort! ^^) Det kändes fint att det slutar gälla den första juni! Precis på håret! Jag slutar skolan samma datum nämligen :) Feels good! Inga fler månadskort förrän i september! Sommarkortet börjar dessvärre inte gälla förrän den 15 juni men det lär förhoppningsvis bara vara Ystad (körskolan) jag behöver åka till under dessa få dagar. Ystad kostar ändå hälften så mycket än Malmö att åka till :)

Bildkälla

Jag och min grupp satt större delen av gårdagen och jobbade med våra ljudklipp. Soundtrack Pro är den mjukvara vi jobbar med för denna uppgift. Lite osis hade vi då nästan allt arbete försvann när vi skulle spara :P Det var bara att göra om idag >.< Efter drygt en timme blev det ironiskt nog brandövning ute i regnet. De har två brandövningar per år på skolan och jag har lyckats vara närvarande för båda :P Mindre kul. Efter så mkt strul tyckte jag att vi inte skulle få fler motgångar men ack, när vi skulle exportera arbetet från Final cut till Quick time försvann ljudklippet någonstans på vägen. Denna gång har vi dock allt sparat på tre olika platser och i Soundtrack ser allt ut som det ska. Läraren tyckte att vi skulle titta på det under rasten imorgon för att se om han kunde lösa det. Vi har redovisningen imorgon så jag hoppas vi kommer på något >.< Min vanliga favorit-ursäkt för allt strul är såklart att det är Mac-datorer och Apple-program ;) Never mind the human factor ;)
Bildkälla

Någon som hört talas om LCHF-metoden? Antagligen, för det är inte något nytt längre. Min mor har bestämt sig för att börja utgå ifrån denna. Detta gör att jag också behöver göra det då jag inte ställer mig och gör två olika rätter ;) Eftersom vi ofta testar nya recept så kommer det nog bli intressant! Det finns en hel del goda recept :)  Vi har testat metoden nu i en vecka och har planerat middagarna i två veckor framåt. Jag kommer kanske lägga upp listan senare så att ni kanske blir sugna på att testa :)

Jag orkar inte gå in på vad LCHF innebär för tillfället men här är en bra länk för er som är nyfikna eller vill veta mer. Här!
Grunden är iaf att man ska undvika mat som har många kolhydrater och istället fokusera på mat som består av fett. Det är det som LCHF står för; Low Carb, High fat. Man låter kroppen förbränna fettintaget istället för kolhydraterna som man annars trycker i sig. När man äter alla kolhydrater låter man fettet lagras och detta blir ju helt logiskt överblivet fett.

En vanlig frukost kan bestå av ägg, räkor, någon dressing etc. Ofta föreslås det bacon. Jag tror inte riktigt att jag kommer satsa på så mkt kött och ägg på morgonen för jag föredrar lättare men näringsrika frukostar. Bacon så där på morgonkvisten tar lite emot. Imorgon lär jag t.ex äta naturell fil med jordgubbar i. Jag har gjort jordgubbssmoothie som jag ska med mig till skolan dessutom. Kanske inte fullt näringsrikt men bättre än en banan som jag åt idag :)


Bildkälla




Mottagna kommentarer

Tänker du på något som du inte kan släppa? Livet är för kort för att sitta och grubbla. Skriv något :)

Skriv ditt namn här:
Klicka här för att bli ihågkommen

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0