Löpning i det fina vädret!

Wohoo, idag var det fint och varmt väder! Eftersom jag var ledig idag och eftersom jag har fått för mig att komma igång med lite inför sommaren-träning stod det motion på schemat :) En timmes löpning med hunden kändes lagom som inledning. 20 min motionscyklande framför TV:n fick det också bli :P Helt spontant liksom ^^) 

Jag är egentligen inget fan av löpning men med Lucky som löparkompis kan jag nog få till en bra rutin ^^) När jag/vi oftast håller oss till våra vanliga promenader i gång- och powerwalking-takt är det lätt att glömma Luckys (eller hundar i allmänhet) egentliga potential till fart. Det var härligt att se honom få springa loss :) 

Jag tror detta träningspass var en bidragande faktor till att min dubbellektion på körskolan gick så bra som den gjorde idag! Läraren tyckte att jag var väldigt lugn och trygg i mitt körande, woho! Nu anser han att jag ska boka in en tid hos min vanliga lärare så att hon får se om mina gratislektioner har gett någon verkan. Låt hoppas! Jag är riktigt trött på stadstrafik nu, framför allt alla dessa j*kla rondeller x)

Jag har tittat på en massa Border Collie-klipp på Youtube ikväll. Ta en titt på dessa om ni är intresserade! Jag hittade avsnitten från Dogs 101 där de pratar om just Border collies och även engelsk springer spaniel som Lucky också har drag ifrån. Han är ju blandras mellan dessa två raser. Han är nog mest BC men han har t.ex inte de uppåtriktade öronen som BC har. De är dock inte dessa långa och hängiga öron som spanieln har.

Dogs 101: Border collie

(Haha, "canine rocket scientist!")
 

Dogs:101 English springer spaniel

Dazzle's Dazzling Tricks - hunden Dazzle visar upp häftiga tricks.
 

Incredible Dog Tricks with Chase the Border Collie - typ samma tricks som Dazzle men ändå inte densamma.
 

Herding the cat - bara ett roligt och charmigt klipp x)
 

Border Collies - BCs leker med vatten. Lucky älskar också vattenslangen x)
 



Mottagna kommentarer

Tänker du på något som du inte kan släppa? Livet är för kort för att sitta och grubbla. Skriv något :)

Skriv ditt namn här:
Klicka här för att bli ihågkommen

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0